OLDEN - DÍA 6



Aquesta és una escala prou llarga per a gaudir d'una excursió fins al glacial Briksdal i un cop de tornada passejar pel bonic poblet d'Olden.

Baixant del vaixell, al costat esquerre, a peu de carretera paren uns autobusos de línia regular que van directament fins a Briksdal. No busqueu cap parada senyalitzada perquè no la veureu. Però pregunteu a qualsevol que passi per allà i us indicarà el lloc exacte. 
Aquests autobusos paren al mateix punt on els autobusos de la naviliera i el preu és escandalosament més econòmic, és clar!! 

El recorregut és espectacular, de camí veiem la petita església vermella, el llac Floen i el llac Olden...
...
Esta es una escala suficientemente larga para disfrutar de una excursión hasta el glacial Briksdal y una vez de vuelta pasear por el bonito pueblo de Olden.

Bajando del barco, en el lado izquierdo, a pie de carretera paran unos autobuses de línea regular que van directamente hasta Briksdal. No busquéis ninguna parada señalizada porque no la veréis. Pero preguntad a cualquiera que pase por allí yose indicará el lugar exacto.
Estos autobuses paran en el mismo punto donde los autobuses de la naviera y el precio es escandalosamente más económico, claro!

El recorrido es espectacular, de camino vemos la pequeña iglesia roja, el lago Floen y el lago Olden ...




Tots dos llacs tenen un color turquesa preciós i semblen miralls. Encara recordo el Ohhhhh que es va sentir de forma unànime a l'autobús al tombar una corva i gaudir d'aquella esplèndida visió que ens oferien els grans finestrals. Una immensa i meravellosa natura ens envoltava!

Un cop a Briksdal, iniciem la pujada a peu. Uns 45 minuts. Com no pot ser d'altra manera, les vistes són espectaculars. Salts d'aigua i muntanyes plenes de vegetació d'una amplia tonalitat de verds i daurats.
...
Ambos lagos tienen un color turquesa precioso y parecen espejos. Todavía recuerdo el Ohhhhh que se escuchó de forma unánime en el autobús al doblar una curva y disfrutar de aquella espléndida visión que nos ofrecían los grandes ventanales. Una inmensa y maravillosa naturaleza nos rodeaba!

Una vez en Briksdal, iniciamos la subida a pie. Unos 45 minutos. Como no puede ser de otra forma, las vistas son espectaculares. Saltos de agua y montañas llenas de vegetación de una amplia tonalidad de verdes y dorados.





I a mida que ens acostem adalt, comencem a veure la llengua del glacial...
...
Y a medida que nos acercamos arriba, empezamos a ver la lengua del glaciar...


 És una pena com es veu el desglaç any rere any. Pel camí es van veient marques dels diferents anys. Avui en dia ja no és possible arribar a tocar el gel. Així que ens quedem al llac fent-nos fotos.

Malgrat no poder-lo tocar i no poder fer una excursió per trepitjar-lo amb grampons (fer falta de temps) ens ha agradat força i ja tenim a la nostra llista de pendents fer una caminada per algun glacial algun altre any!!

De tornada encara tenim temps d'arribar-nos al vaixell a fotrens un bon tiberi i tornar a baixar per gaudir d'una passejada pel poblet.
...
Es una pena como se ve el deshielo año tras año. Por el camino se van viendo marcas de los diferentes años. Hoy en día ya no es posible llegar a tocar el hielo. Así que nos quedamos en el lago haciéndonos fotos.

A pesar de no poder tocar y no poder hacer una excursión para pisarlo con crampones (por falta de tiempo) nos ha gustado mucho y ya tenemos en nuestra lista de pendientes hacer una caminata por algún glaciar algún otro año!

De vuelta aún tenemos tiempo para subir al barco a zamparnos una buena comida y volver a bajar para disfrutar de un paseo por el pueblo.







 Fa un sol radiant i fins i tot anem amb màniga curta. El poble és bonic i afable, tan que fins i tot ens convida a triar una ombreta trànquil·la on estira-nos uns quants del grupet per fer petar la xarrada abans de marxar rumb a Flam...
...
Hace un sol radiante y hasta vamos en manga corta. El pueblo es bonito y apacible, tanto que incluso nos invita a elegir una sombra tranquila donde tirarnos unos cuantos del grupo para charlar antes de salir rumbo a Flam...

Voleu veure la resta d'escales? - ¿Queréis ver el resto de escalas?

Pròleg - Prólogo
DÍA 1. Edimburg, Escòcia
DÍA 2. Leith, Escòcia
DÍA 3. Invergordon
DÍA 5. Geiranger, Noruega
DÍA 7. Flam, Noruega

Comentarios

Entradas populares