DIA 4 - DE LONDONDERRY A WESPORT

Aquest és un dels dies més durs de cotxe... Prop de 500 kms per arribar fins a Wesport.
La primera parada del dia la fem al:

Parc Nacional de Glenveagh

Un dels 6 Parcs Nacionals que té Irlanda. Situat al comtat de Donegal, entre les muntanyes de Derryveagh (les que la boira deixa intuir a la foto).
Dins del parc vàrem agafar un autobús que et deixa just a les portes del castell que porta el mateix nom, Glenveagh. Allà vàrem visitar els jardins.
També Hi ha un mirador que es troba a uns 100 metres de desnivell, però com el paisatge és tan maco, quan t'adones del cansament, ja has arribat a la part més alta.

Va ser una visita agradable de prop de dues hores. Vàrem veure una gran varietat de plantes portades de llocs tan dispars com Chile i Tasmània, però potser el que ens va sorprendre més va ser veure unes impressionants figures portades d'Àsia. Segons sembla, en un dels seus viatges, el propietari del castell va comprar un parell d'aquestes figures per protegir el seu jardí. Extravagàncies de gent adinerada!!

Després una breu parada a:

Ardara

En aquest petit poble vàrem aprofitar per comprar beguda i pa per l'àpat del migdia... Si el dia aguantava, la idea era menjar als Penya-segats de la propera parada:

Slive League

Vàrem tenir sort i fins i tot va sortir el sol durant una estoneta. Així que després de gaudir del paisatge vàrem improvisar un pínic a la vora del cotxe.
Aquí haig de fer un incis...
Quan vaig preparar el viatge, vaig llegir que arribant als penya-segats hi ha un pàrquing i una tanca al mig de la carretera. Gairebé tothom aparca i continua caminant, però hi ha l'opció de passar la tanca i seguir en cotxe... Nosaltres ens vàrem aventurar i vàrem triar la segona opció. Haig de dir que anàvem una mica dubtosos, però en l'arribar al destí ens vam adonar que no havíem sigut els únics intrèpids. Estava ple de cotxes!!

Un cop havent dinat, ens vàrem tornar a aventurar. Sense informació de com estava la marea, vàrem posar les coordenades al Sygic per anar cap a:

Coney Island

El GPS ens va portar al punt exacte. Només hi ha una via d'acces a l'illa. Un recorregut d'uns 3 kms. creuant la bahia.
En arribar, sense tenir controlats els horaris de la marea i veient el panorama, vàrem pensar que era massa arriscat creuar. I més després de llegir un cartell que deia: "Si en creuar veus que puja la marea, puja sobre una pilona, truca al telèfon d'emergència i espera que vingui l'helicòpter a recollir-te".
Donat que per allà no hi havia ni una ànima a qui preguntar i l'aigua encara que escassa, ja era visible... Vàrem decidir fer un curt recorregut fins més o menys la meitat de la bahia, fer algunes fotos i fer marxa enrere.
Després ens vàrem posar en camí cap al destí final del dia:

Wesport

Va coincidir que era dijous (el dia en què tot tanca més tard) i a més a més hi havia música en directe als carrers principals. Això va fer que l'ambient fos molt festiu.
Primer vàrem voltar pel poble i després tocava buscar algun dels pubs més recomanats... Feia dos dies que no havíem entrat en cap!!
Aquest cop ens vàrem decantar pel Matt Molloy on poder escoltar música tradicional irlandesa.

Ens va agradar molt. S'hi estava molt a gust!
Després un sopar tipus fish and chips i cap a l'allotjament a descansar... L'endemà ens tocava posar rumb cap a Galway.

Si voleu seguir llegint sobre el viatge:
PRÒLEG - Viatge a Irlanda
DIA 1 - Arriba a Dublín
DIA 2 - de Dublín a Belfast
DIA 3 - de Belfast a Derry
DIA 5 - de Wesport a Galway
DIA 6 - de Galway a Killarney
DIA 7 - Península de Dingle
DIA 8 - de Killarney a Cork
DIA 9 - de Cork a Kilkenny
DIA 10 - de Kilkenny a Dublín
DIA 11 - Matí a Dublín i tornada cap a casa.