DIA 3 - ST- GERMAIN-DES-PRES, JARDIN DU LUXEMBOURG, NOTRE DAMME, ESTATUA DE LA LLIBERTAT

L'inici del tercer dia començava al barri Saint-Germain-des-Prés. Aquest barri de París em va captivar!
Per arribar és tan fàcil com agafar el metro i baixar a la parada que porta el mateix nom. Allà trobem els famosos cafès de Flore i:

Les Deux Magots

Clàssics i tradicionals, massa turístics i cars per quedar-se però val la pena acostar-se entre altres coses perquè davant mateix trobem l'església de Saint Germain, la més antiga de París.
Després vam passejar sense rumb fix pels carrers del barri

Saint Germain-des-Prés

I em costa recordar que vàrem veure primer...

Saint Sulpice

Una destacada església barroca situada a la plaça que duu el mateix nom.
És la segona més gran de París. La primera no cal que us digui quina és. Us la podeu imaginar, oi?

Després o abans d'aquesta església, ens venia molt de gust visitar el:

Marché Couvert Saint Germain

No és gaire gran però fa molt de goig! Tot perfectament col·locat i net. Una part del mercat encara té parades de fruita, peix i pa. L'altra part s'ha convertit en unes galeries amb botigues de luxe on principalment es ven roba.
Tant el mercat com l'església estan molt a prop dels:

Jardin du Luxembourg

Un gran parc públic obert des de primera hora del matí fins que es fa fosc.
A nosaltres ens va coincidir amb l'hora de dinar, així que després de menjar-nos uns entrepans acompanyats d'uns boníssims postres de xocolata en un forn molt pròxim, vàrem passar una estoneta descansant en uns bancs del parc mentre ens donava el sol a la cara. Va ser molt relaxant!
Amb forces renovades, vàrem continuar la ruta fins al Panteó (on vàrem decidir que no volíem entrar) i des d'allà vam seguir fins a arribar al Barri Llatí.
Aquí potser vaig dipositar massa expectativa... A mi ni fu ni fa, la veritat. Però on si vaig gaudir, va ser a la famosa llibreria:

Shakespeare & Co

Aquesta famosa llibreria ubicada a Rue de la Bûcherie, amb una façana de color verd i un cartell fet a mà, guarda un aspecte d'antany i val molt la pena llegir la seva història.
Aquell dia no teníem previst veure Notre Damme, però estàvem tant a prop que no ens vàrem poder resistir. Va ser una visita ràpida des de fora sense entretenir-nos massa.
Era primera hora de la tarda i feia una temperatura agradable i com anàvem molt bé d'hora, vàrem posar rumb cap a la germana bessona de:

L'estàtua de la Llibertat

No tenim el plaer d'haver visitat encara la novaiorquina (cosa que farem tard o d'hora, estic segura), així que ens feia gràcia visitar la seva rèplica col·locada riu avall de l'Île aux Cygnes a l'alçada del Pont de Grenelle.

El passeig fins a arribar a l'estàtua és molt bonic i tranquil. Si com nosaltres, feu el recorregut durant la tardor, quan cauen les fulles dels arbres, tindreu un plus de bellesa.

Ni fet expressament, quan tornàvem, el sol començava a baixar ràpidament i des del pont hi havia unes vistes a la Torre Eiffel que van ser el punt i final perfecte!

Si voleu llegir la resta d'entrades del viatge, cliqueu als següents enllaços:
PARÍS EN 5 DIES (pròleg)
DÍA 1 - Ruta D'Amélie, Père Lachaise i Canal Saint-Martin
DÍA 2 - Torre Eiffel, Invalides, Jardin du Tuileries, Boulebard Haussmann
DÍA 4 - Catacumbes, Jardin des Plantes, Parc la Promenade Planteé, Barri Le Marais
DÍA 5 - Ile Saint Louise, Ile de la Cité, Pont Neuf, Arc de Trionf